Göteborg

Har spenderat några helt underbart härliga och roliga dagar i göteborg, höjdpunkten var i tisdags när vi både fick se,lyssna och träffa country gruppen LADY ANTEBELLUM. Tack sara för att du fixade träffen med dem. Men mer om den kvällen i mitt nästa inlägg då bilderna från koncerten kommer finnas med.
Under dessa dagar har jag även hunnit med att se delar av göteborg som jag inte sett på många år, har nämligen inte tillbringat hela dagarna på stan utan de stunder vi har varit där har varit för att byta färdmedel för att ta oss någon annan stans. Eller så har vi suttit på något mysigt ställe och fikat samt tagit något gått att dricka.
Ett ställe jag kan rekomendera er att besöka under en göteborg vistelse är tädgårdsföreningen för de har underbara blomsterarrangemang, och gillar man inte det så varför inte ta en god fika där med härlig utsikt.

Här kommer endel bilder om vad som kan ses där.

på måndag kvällen blev det lisseberg Tisdagen började s med en underbar powerwalk runda uppe i skatås och som avslutades med bad i delsjön

Semester

sitter nu på bussen på väg till göteborg för att spendera några underbara dagar med goa vänner. Ska bli så skönt att ha lite flera dagar i göteborg än bara en helg som det brukar vara. Tänkte försöka se en annan sida av göteborg än bara stan så håll tummarna för fint väder. På tisdag blir det att ladda inför ladyantebellum som spelar på kvällen (ÄNTLIGEN). ska även bli riktigt kul att se och höra om saras och kims USA resa som de gjorde i början av juni. sen får vi se vad den här vecka kommer innebära men förhoppningsvis blir det dagar med sol och ev bad.

Ett par härliga dagar på öland

Har spenderat ett par härliga dagar på norra delen av öland och haft ett par härliga cykelrundor. Samanlagt körde vi ca 12 mil på dessa tre dagar

Dag 1

cykeltur på norra delen av öland.

Utsikt över ön Blåljungfrun

Snart hemma vid husvagnen men innan dess blev det ett besök på stranden vid campingen och ett dopp i det som skulle visa sig iskalla havet.

Inte helt fel att avsluta första dagen med jordgubbar och glass.

Dag 2
Den här dagen började med en löprunda på ca 5 km, underbart va de.

Avsultet på rundan blev löpning på stranden och ett svalkande morgondopp i havet.

Cykeltur dag 2 började med regn men avlsutades i solsken.

Dagen avslutade jag med en fotostund nere på stranden.

Dag 3 cykeltur
Starten gick vid böda sand och sedan norrut för att runda norra udden och byxelkrok för att sedan avlutas där vi började. Jag kan rekomendera den här rundan riktigt skarpt.

glass är ett måste på vår semester och vad passar det bättre att käka glass en sådan här dag som denna om inte i en trädgård.

vägen vi cyklade på dvs en liten sml grusgång. ena sidan taggiga buskar och andra sidan brant dock ej lång nerförsbacke men den avslutas med stenhällar och havet.

Delar av byn byxelkrok.

Kommer flera bilder lite senare när mina föräldrar kommer hem med sin kamera.
Så som ni ser har det varit några helt underbara dagar med mycket cykling och sol. Ha även hunnit med en hel del annat som inte dokumenterats med min kamera. Så till den som vill eller ska till öland rekomenderar jag att ta med cyklen, finns så mycket som inte kan ses när man åker bil. Några av de ställerna som ses på bilderna ovanför går bara att komma till antingen om man cyklar eller går.
Men nu är det dags att återgå till vardagen med jobb och planering inför en massa andra roliga saker som händer i sommar.