Söndag och funderingar



Dagens fikastund på stan fick mig att tänka på torsdagens föreläsning av Martina Haag. Vad är meningen med livet om man inte kan unna sig att äta gott av det man vill utan att få ångest och må dåligt av de. Är just nu inne i en sådan period där jag är sugen på mycket onyttigt och försöker unna mig lite lyx men händer rätt ofta att jag vid dessa tillfällen också får en viss ångest över de jag stoppat i mig. Som tur är så är jag medveten om detta och är något som jag jobbar med.Därför blev det en snabbfika idag på stan med Sara innan träningen. Genom att hitta balans mellan de olika sakerna i vardagen så är jag nöjd. Efter den välbehövliga fikastunden som gjorde att hjärnan orkade börja tänka så tvingade jag mig till gymmet i hopp om att glädjen, energin till träningen skulle infinna sig. Och det blev en fullträff för efter 5 min på löpbandet så vände det totalt. Kroppen kändes stark, pigg och inte alls trött och seg som den gjort hela dagen.

Kommentera här: