Härlig söndag & samanfattning av helgens träning

 
Började dagen hos farfar där det vankades semla och andra goda småkakor mmmm. Farligt för en annan som ÄLSKAR allt vad bakverk heter men lyckades med att hålla mig till semlan och en lite rund kaka. Sen blev det en mini promenad hem då pappa släppte av mig och mamma på vägen. Nu i eftermiddag gav jag och pappa oss iväg ut för att testa vilket som går lättast på rusken just nu igår var det långfärdsskridskor och i dag bev det längdskidor. För mig gick det lite lättare med längdskidor när det gällde sträckan ut till ön medan hemvägen gick tyngre än i går med skridkskorna, detta gälde inte för pappa då han tyckte att det gick lättare med skridskor hela vägen. Men så är han ju några kg tyngre och väger igenom snön tillskillnad från en annan som i går fick åka skridskor på snö stora delar och inte på is :-)
Men vilken motvind det har varit dessa dagar och gissa vem som kommer ha grym träningsvärk i morgon förhoppningsvis. Har jag inte det blir jag grymt besviken, för som jag har slitit dessa dagar med skridskoåkning, skidåkning, löpning och magövningar.
Så här såg det ut på rusken i dag.
sträckan som kördes blev 7,54 km
 

Kommentera här: