Ett par härliga dagar på öland

Har spenderat ett par härliga dagar på norra delen av öland och haft ett par härliga cykelrundor. Samanlagt körde vi ca 12 mil på dessa tre dagar

Dag 1

cykeltur på norra delen av öland.

Utsikt över ön Blåljungfrun








Snart hemma vid husvagnen men innan dess blev det ett besök på stranden vid campingen och ett dopp i det som skulle visa sig iskalla havet.





Inte helt fel att avsluta första dagen med jordgubbar och glass.

Dag 2
Den här dagen började med en löprunda på ca 5 km, underbart va de.




Avsultet på rundan blev löpning på stranden och ett svalkande morgondopp i havet.

Cykeltur dag 2 började med regn men avlsutades i solsken.






Dagen avslutade jag med en fotostund nere på stranden.







Dag 3 cykeltur
Starten gick vid böda sand och sedan norrut för att runda norra udden och byxelkrok för att sedan avlutas där vi började. Jag kan rekomendera den här rundan riktigt skarpt.

glass är ett måste på vår semester och vad passar det bättre att käka glass en sådan här dag som denna om inte i en trädgård.



vägen vi cyklade på dvs en liten sml grusgång. ena sidan taggiga buskar och andra sidan brant dock ej lång nerförsbacke men den avslutas med stenhällar och havet.

Delar av byn byxelkrok.





Kommer flera bilder lite senare när mina föräldrar kommer hem med sin kamera.
Så som ni ser har det varit några helt underbara dagar med mycket cykling och sol. Ha även hunnit med en hel del annat som inte dokumenterats med min kamera. Så till den som vill eller ska till öland rekomenderar jag att ta med cyklen, finns så mycket som inte kan ses när man åker bil. Några av de ställerna som ses på bilderna ovanför går bara att komma till antingen om man cyklar eller går.
Men nu är det dags att återgå till vardagen med jobb och planering inför en massa andra roliga saker som händer i sommar.
1 Lisen:

skriven

Det ser alldeles underbart ut!!!

2 Lisen:

skriven

Hej!!!

Här är allt bra! Pappa är fortfarande här och vi har jätte trevligt.
Vi har insprekterat omgivningarna och varit på ikea (vilket bara ligger 20 min körning här ifrån LYX!!!)
Nu väntar vi på att vår sänggavel ska komma. Sen har vi typ allt vi behöver i huset.
Min mage växer och den ser äntligen ut som en gravid mage.
Mitt illamående är helt borta, men tröttheten sitter kvar. Men det kan man ju leva med.
Den 1 augusi har vi vårt andra ultraljud och då får vi reda på om det är en flicka eller pojke vilket är sjuuuuukt spännande! Jag kommer inte kunna låta bli att inte få reda på vilket det blir. Men jag har känslan att det är en liten pöjk.

Mamma kommer den 31:a juli så hon får också följa med på ultraljudet.

Nu ska jag borsta tänderna och fixa och dona en aning.

Vi hörs!
Lycka till med jobbet!!!

Kramar Lisen

Kommentera här: