Veckans träning

Efter en sommar med dålig updatering på träningsfronten här på bloggen sk det nu bli bättring. Under sommaren har jag trots att jag inte skrivit om min träning här på bloggen hållt en normal nivå för mig när det gäller träning.
Den här veckan har träningen sett ut så här:
Måndag: intevallträning 5 km
Tisdag morgon: Powerwalk 4 km
Tisdag eftermiddag: lättare jogging 4 km
Onsdag: 7-8 km distans löpning i ett bra tempo
Torsdag: planerad 12 km cykling
Fredag: gym eller ev vila
Lördag: intervallträning
Söndag: lättare jogging eller vila.
 
Fyra dagar av dessa har jag redan kört och kan bara säga att oj vad kroppen känns pigg och stark.  Anledningen till att jag ska försöka hålla mig mera uppdaterad när det gäller träningen är för att jag själv ska få bättre koll på hur jag tränar, hur mycket jag tränar och vilka förbättringar som görs.  Nu dags för ett pass cykling i snart regn ser det ut som men ut ska jag.
 
Ett par knä byxor av märket CRAFT
 
 


Ett linne av märket rönisch
och som avslutning blir det mina underbara armar av märket Craft

 
 Utöver dessa kläder är det skor frn löplabbet av märket asics och Sport topp av märket stay in place. som ni kanske ser så är det riktiga funktionskläder som tål olika väder vilket jag tycker krävs för en aktiv fritid.
 
1 Lisen:

skriven

Jag blir fortfarande lika sugen när jag läser om din träning.
Men idag är det den sista dagen jag behöver sitta stilla. I morgon hoppar mitt gym/sim kort igång så ska ge mig på minst 30 min simning varje dag från och med nu.
Min rejäla ryggvärk har kommit tillbaka, men om jag kan jogga i vattnet så är det alltid något.
Samt ska jag sätta ihop ett litet styrke pass för armar och ben. Ska ta hjälp av en personlig tränare att sätta ihop ett schema som är "lagom" för en gravid.
Jag blir ta mej f*n galen annars.
Min kreativitet är fortfarande på enormt hög nivå, men att sitta och virka en hel dag är väl inte riktigt en hit för ryggen.

Fortsätt uppdatera om din träning! det är inspirerande och jag laddar! Nyår är det jag som kommer att smått börja träna på riktigt, och då jävlar ska det bli rena allvaret!

Kommentera här: